Stølsrunden 2022

Lørdag 10.september kl 1200

Rute nr 1) Kort løype (12 km)

Rute nr 2) Halvmaraton (21 km)

I anledning "Natur- og kulturuka 2022" vil vi i samarbeid med Dirdal Idrettslag og Gjesdal kommune v/kulturavdelingen arrangere "Stølsrunden" . Det vil bli 2 alternative ruter - begge med start og mål ved Dirdalhallen (v/ Dirdal skole). Vi håper og tror at dette kan bli et fint arrangement, enten en vil gå den korteste runden sammen med en lokal guide eller er lysten på en litt lengre gå/ løpetur på 21 km. Begge rutene følger stort sett våre blå-merkede traseer. Den kan bli ekstra hyggelig når begge gruppene sannsynligvis vil møtes et sted mellom Dokkolstølen og Anasløa😃.


  • Rute nr 1 (Kort løype) er på 12 km og går fra Dirdal skole via Dokkolstølen - Trettebu - Anasløa og tilbake til Dirdal skole. Dette er ment som en gåtur der de fleste skal kunne delta. Felles avgang t kl 1201. Her kan du gå i eget tempo eller i gruppe sammen med kjentmann. Ingen tidtaking.

  • Rute nr 2 blir et halvmaraton (21 km) og går motsatt vei fra Dirdal skole til Anasløa - Trettebu - Dokkolstølen - Øvre Frøylandstøl - Dirdalstølen - Dirdal Kai og retur via Samslåttveien og sykkeltstien tilbake til Dirdal skole. På dette løpet blir det tidtaking og premiering. For mer info om løpet, se nedenfor.


Hvordan melde seg på?

Påmelding skjer ved å gå inn på dette påmeldingsskjemaet. Påmeldingsfrist 2.september.

T-skjorter

For de som ønsker vil det være mulig å bestille egen tøff T-skjorte med kart og logo. Dette gjøres i påmeldingsskjemaet senest 25.august.

T-skjorte (ca 100 kroner) betales via Vipps til Vippsnr 592221 (event til kontonummer 32007 27 65701).

Servering

På alle stølene (sjekkpunktene) vil det være "budeier" eller "gjetergutter" som serverer drikke.

Informasjon

Det vil frem mot løpet bli lagt ut oppdatert informasjon på denne nettsiden og på vår facebookside. Hold deg oppdatert frem mot 10.september;-)



Ekstra info vedr halvmaraton-løpet

Før start:

  • Kl 1115-1145: Registrering og utdeling av kart

  • Kl 1145 - 1200: Felles informasjon vedr løypetrasè og annen praktisk info etc

  • Kl 1200: Løpsstart (fellesstart)

Under løpet

  • Alle løpere må ha med mobiltelefon med kamera med tanke på sikkerhet og for å kunne ta bilder.

  • Alle løpere må underveis ta bilde av de 6 sjekkpunktene. Ved målgang må en ved fremvisning av bildene kunne dokumentere at en har vært innom hele ruta.

  • Lenke til GPX-fil

  • I tillegg til mobiltelefon og kart har den enkelte selv ansvar for å ta med ønsket drikke/ næring

Etter målgang

  • Registrering av tid

  • Det vil etter målgang bli servert drikke og noe enkel næring.

  • Brytetid er 5 timer – kl 1700

  • Dersom du bryter løpet er det viktig at du gir beskjed umiddelbart til sekretariatet på tlf: 41324221. Den enkelte er selv ansvarlig for å ta seg selv tilbake til start-/ målstedet eller steder etter eget ønske.

Toalett/ dusj

  • De som ønsker kan benytte toaletter og garderobe i Dirdalhallen

Premiering

  • 2 klasser (Premier til 1.-3.plass i dame og herreklassen)

Sikkerhet

  • Alle deltakere må ha med egen mobiltelefon. Dersom det oppstår en situasjon som krever bistand utenfra benyttes offisielle nødnumre, i tillegg tas det kontakt med i sekretariatet på oppgitt mobiltelefon 41324221.

  • Den enkelte er selv ansvarlig for egen sikkerhet under løpet og for at han/hun er tilstrekkelig forberedt til å gjennomføre løpet.

Forsikring

  • Arrangør kan ikke gjøres ansvarlig for noen form for skade som skulle skje løper i tilknytning til arrangementet. Skade menes her: skade på person og skade på ting. Arrangør har ikke noe ansvar for eventuelt. tyveri. Med din påmelding bekrefter du at du ikke har eller har hatt sykdommer som kan framkalle akutte anfall.

  • Som deltaker skal du være klar over at du ikke er forsikret av arrangør dersom en ulykke/skade skulle oppstå under arrangementet.

Personopplysninger og bruk av personlige bilder

  • Ved påmelding til vårt arrangement, samtykker du i at ditt navn vil bli offentliggjort i start- og resultatlister, som også kan bli lagt ut på web i søkbar form.

  • Påmelding innebærer samtykke til at situasjonsbilder av deg kan bli lagt ut på vår web etter arrangementet.

Påmelding

  • All påmelding må skje via dette påmeldingsskjemaet (frist fredag 02.sept)

  • Oversikt over påmeldte deltakere

  • Startkontingent for halvmaraton er 100 kr og betales via Vipps tnr 592221 (event til kontonummer 32007 27 65701). (det gis ingen refusjon ved skade/ sykdom eller avmelding)

  • Kontingenten dekker kart, premiering og drikke underveis.

Kontaktinformasjon

  • Tom K Gilje (løpsleder)

  • Tom.kenneth.gilje@gmail.com

  • Mob: 97671428.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image